ايراني ها چرا در اينترنت مي چرخند ؟

«چي مي گي» در نخستين نظرسنجي آنلاين فارسي زبان، ميزان استفاده کاربران ايراني را از اينترنت و موبايل در سال 1391 ارزيابي کرد.


به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، نخستين دوره از پژوهش هاي آنلاين چي مي گي، به منظور شفاف سازي هرچه بيشتر نگرش و بررسي رفتار کاربران ايراني در حوزه فناوري، براي اطلاع رساني به شرکت هاي ايراني و خارجي صورت گرفته است.

اين همه پرسي «چي مي گي» فقط در مدت سه روز (از 30 شهريور الي 2 مهر) از 750 کاربر ايراني صورت گرفته است.

برخي نتايج درباره نوع فعاليتي که معمولا کاربران در اينترنت صورت مي دهند، عبارتند از:

استفاده از اينترنت براي خواندن خبر 67%، بانکداري آنلاين 65%، دانلود موزيک 49%، شبکه اجتماعي 44%، خريد آنلاين 43%، گوش کردن راديو، تماشا و دانلود ويديو در مجموع 38%.


نتيجه نظرسنجي درباره استفاده از سيستم اينترنت:

ADSL پرسرعت 88%، WiFi بيسيم10%

نتيجه نظرسنجي درباره مکان استفاده از اينترنت:

در خانه 71%، محل کار 25%


نتيجه استفاده از جستجوگر:

فايرفاکس 38%، اينترنت اکسپلورر 30%، کروم 20 %
درخصوص سهم موبايل و استفاده از موبايل هوشمند در بازار ايران نيز نموداري از بررسي و همه پرسي چي مي گي چنين نشان مي دهد:


سهم بازار نوکيا 42% (که با در نظر گرفتن بسته شدن دفتر رسمي اين شرکت در ايران، رو به رکود است)


سامسونگ 20%، سوني اريکسون 16%، HTC 10%، اپل 9%.


46% کساني که در اين نظرسنجي شرکت کردند، از گوشي هوشمند استفاده مي کنند.


سامسونگ 25%، نوکيا 21%، اپل 16%.


استفاده از PC تبلت 14%.


مدير شرکت کانووي پس از ارائه اين آمار گفت: ايراني ها در زمينه رشد حوزه ديجيتالي، همگام با جهان پيش مي روند و با ورود اپراتور سوم و شبکه نسل 3 که از 6 ماه فعال شده، اين رشد دو برابر جهش داشته است.